PRAKTISKE OPLYSNINGER
Tilmelding til kurser:
Tilmeldning sker via tilmeldingslink, ved det pågældende
hold.
Derefter modtager du bekræftelse pr mail, om du er optaget på
holdet, samt info om indbetaling.
Bemærk, at du først har sikret din plads, ved indbetaling af kursusbeløbet.
Tilmeldingsfrist er 3 uger inden kursusstart.
Afmelding
Ved afbud mere end 4 uger til kursets start, tilbagebetales kursusbeløbet, minus et administrationsgebyr på kr. 500,-
Ved afbud mindre end 4 uger inden kursusstart tilbagebetales kursusbeløb ikke, men det er muligt at blive flyttet til et andet kursus* minus et administrationsbeløb på kr. 1.000,-
Flytning* til et andet kursus:
Ønsker du at flytte din tilmelding til et andet kursus*, gælder flg.:
Flytning af kursus mere end 4 uger før kursusstart, betales et administrationsgebyr på kr. 500,-
Flytning af kursus* mindre end 4 uger før kursusstart, betales et administrationsgebyr på kr. 1.000,-
*Har du købt et bindevævs kursus, kan det flyttes til et andet bindevævskursus. Har du købt et KST kursus kan det flyttes til et andet KST kursus.
Aflyses kurset af Institut for Kropsterapi, tilbagebetales hele det indbetalte beløb.
Medhjælper
Har du deltaget på kurset tidligere, er det muligt at blive medhjælper, og derved gentage kurset gratis. Du møder ca. 1 time før (eller efter aftale med underviser) og hjælper med at gøre klar i undervisningslokalet, sørger for vand, kaffe og te i løbet af dagen og stiller frem til formiddags- og eftermiddagspausen, samt hjælper med oprydning hver dag. Den sidste dag hjælper du med at rydde op og sætte ting på plads på kursusstedet. Du deltager i undervisningen og træder til i øvebehandlinger, såfremt der er ulige antal deltagere. Der kan max. være 1 medhjælper pr. kursus.
Gentagelse af kurser
Ved gentagelse af kurser, betales fuld pris. Du kan også gentage kurser gratis, som medhjælper (se mere under medhjælper).
Kursussted:
Pr. 1. januar 2023, har indgået attale med Skolen for Holistisk Kropsterapi, Grimhøjvej 6, 8220 Brabrand. Skolen har nogle rigtige dejlige lyse lokaler, med god plads og som passer perfekt til de kurser vi udbyder.
Det er nemt at komme til skolen fra motorvejen og der er gratis parkering ved skolen.
Bus 4A kører direkte fra Århus Hovedbanegård
Der findes tekøkken med mindre spiseplads.
Pauser:
Der holdes ca. 1/2 times formiddagspause eller eftermiddagspause, hvor der serveres frugt, grønt, nødder og kiks.
Til frokost afholdes ca. 1 times pause, hvor man selv skal sørge for mad.
Gennem hele dagen er der kaffe, te og vand til rådighed.
Kursusmateriale:
Du vil ca. en uge før kursusstart modtage en pdf fil med kursusmaterialet, som du enten kan printe ud og medbringe til kurset eller have det med på medbragt computer.
Certifikat:
Du modtager certifikat efter endt kursus, såfremt der ikke har været mere end 10% fravær.
På børneuddannelsen er det muligt at blive Certificeret børne KST-terapeut.
RAB point:
Alle kurserne giver RAB vedligeholdelsespoint hos "Foreningen af Kranio Sakral- og Kropsterapeuter" og de fleste kurser giver RAB vedligeholdelsespoint hos "KST Foreningen", "ZoneConnection Terapeutforening" og "FDZ".
Henvend dig gerne hos din forening, såfremt den ikke er nævnt i vores liste. De fleste foreninger giver RAB point, enten som vedligeholdelses point, eller som anden alternativt behandling.
Momsfri kurser:
Da vores kurser er vedligeholdelseskurser, er de momsfrie.
Etiske retningslinier - Foreningen af Kranio Sakral- og Kropsterapeuter www.kraniosakralogkropsterapeuter.dk
1) Etisk Råd er et klageorgan, hvortil brugere kan klage over den behandling, de har modtaget af én af foreningens medlemmer, herunder over manglende overholdelse af foreningens etiske retningslinjer. Klageorganet skal endvidere kunne behandle klager fra nuværende og tidligere medlemmer, herunder også ansøgere, vedrørende berettigelsen af
foreningens afgørelser i relation til medlemskab og registrering. Desuden skal klageorganet behandle medlemmers klager over de af foreningen godkendte uddannelsessteder.
2) Klageorganet kan sanktionere overtrædelser af foreningens etiske retningslinjer, ved irettesættelse eller fratagelse af medlemskab. I forhold til de af foreningen godkendte uddannelsessteder skal klageorganet kunne sanktionere irettesættelse eller kunne slette uddannelsesstedet fra Bilag A under § 2.
Desuden skal klagenævnet kunne mægle mellem uddannelsessted og medlem.
Håndtering af Persondataforordningen GDPR
Den 25. maj 2018 er en ny lov trådt i kraft, GDPR, eller persondataforordning. Dette indebærer et sæt forstærkede regler om beskyttelse af personfølsomme data.
Hvis du tilmelder sig som kursist hos Institut for Kropsterapi, beder vi dig om oplysninger, som er relevante for os, for at kunne sende en faktura, skrive dig på adresselisten og vores anbefalede behandlerliste. Disse oplysninger er personfølsomme, og skal derfor naturligvis beskyttes optimalt.
Du skal give tilsagn om du vil på adresselisten, nyhedsmaillisten og den anbefalede behandlerliste, før vi skriver dig på. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsmails og blive slettet fra den anbefalede behandlerliste.
Hos Institut for Kropsterapi har du garanti for overholdelse af de nye EU regler, GDPR om beskyttelse af personfølsomme data. Følgende persondata opsamles og opbevares:
•Navn, klinik navn, adr., tlf.nr., e-mail og hjemmesideadresse.
•Hvis vi ikke kender dig i forvejen, beder vi dig oplyse hvad din baggrund er indenfor kropsterapi og KST, så vi kan tage stilling til, om du har de fornødne forudsætninger for deltagelse i kurset.
Hvordan håndteres dine oplysninger?
Alle personfølsomme oplysninger på kursister forbundet med Institut for Kropsterapi er forsvarligt beskyttet. Vore Pc’er og smartphone er beskyttet med kodeordsbeskyttelse. Det er kun Lise Pagh og Mette Dam Larsen, der har adgang til oplysningerne og de videregives ikke til andre.